Debian Sarge and php4-mysql

I was bitten by this lately, so I post it here as a hint (it may bite you too):

You use apt on your Debian/Sarge to install apache2, mysql, php4 and of course you also install php4-mysql. One should expect that after:

apt-get install php4-mysql

you can connect immediately from your php script to a MySQL database. Calling simply phpinfo() will prove you wrong because of a minor detail: You must add the following line

extension=mysql.so

at /etc/php4/apache2/php.ini and then issue an apache2ctl graceful .

Now you are OK.

Η ταχύτητά σας ελέγχεται με RADAR (Ααααργκ!!!! #7)

Αγγλιστί: “Your speed is controlled by RADAR“.

Η Ελληνική επαρχία είναι γεμάτη με τέτοιες ταμπέλες (μερικές φορές μάλλιστα γράφει “ελέγχετε”). Η αλήθεια είναι πως βρήκα στο Dict ορισμό που δικαιολογεί τη χρήση της λέξης, αλλά ακόμα κι εκεί πολύ τραβηγμένα. Mου θυμίζει το παλιότερο στα λεωφορεία “Please cancel your tickets”.

Άλλος που να ξέρει καλύτερα Αγγλικά;

grwhitelist.tee.gr

Αυτοί οι Ολλανδοί ISP είναι ωραίοι τύποι. Όχι μόνο έχουν φτιάξει μια ωραία DNSBL για να κόβουν μηχανές μολυσμένες με ιούς, αλλά έχουν φτιάξει και μια ακόμα καλύτερη whitelist για να διευκολύνουν την επικοινωνία ανάμεσα στους servers τους. Είναι η NL-whitelist.

Με την υποστήριξη του εργοδότη μου κατάφερα να υλοποιήσω μια αντίστοιχη λίστα η οποία είναι προσβάσιμη σαν grwhitelist.tee.gr. Έτσι μπορεί κάποιος να έχει υλοποιήσει φίλτρα για το antispam / antivirus control του που να χρησιμοποιούν είτε greylisting, είτε κάποια DNSBL και ταυτόχρονα να μην επιβαρύνει τους χρήστες του με καθυστέρηση του εισερχόμενου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από αποστολείς που χρησιμοποιούν Ελληνικούς ISP. Η χρήση της είναι αποδοτική γιατί η πλειονότητα των χρηστών ενός Ελληνικού ISP θα στείλει email σε άλλο Ελληνικό site. Παρόλο που το Ελληνικό (και το από “ελληνικά” IP εκκινώμενο) spam γνωρίζει σημαντική άνθηση, παρατηρώ πως χρησιμοποιώντας την grwhitelist.tee.gr σαν εξαίρεση από το greylisting[*] δεν υπάρχουν παράπονα για καθυστέρηση στην παράδοση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε συνδιασμό με ελάχιστα αυξημένο αριθμό false positives.

Ακόμα χειρότερα σκεφτείτε να μπει (παλαιότερα έχει συμβεί) κάποιος ISP με 100+Κ χρήστες σε μια DNSBL (π.χ. bl.spamcop.net, dsbl, spews, κοκ) και να μη μπορεί να στείλει τα email των χρηστών του σε άλλο αντίστοιχου μεγέθους Ελληνικό ISP που χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη DNSBL. Τουλάχιστον με την ύπαρξη και χρήση ενός nation-wide whitelist μπορεί να εξασφαλίσει την επικοινωνία μεταξύ των εγχώριων ISP (ακόμα και για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί για να γίνει το delisting). Φυσικά και υπάρχουν τρόποι να γίνει αυτό και “on a peer to peer basis”, YMMV.

Για την ώρα η grwhitelist.tee.gr περιέχει τους outgoing SMTP servers των μεγαλύτερων Ελληνικών ISP και μερικών Πανεπιστημίων.

[*] Χρησιμοποιώ το graymilter του Jeff Poskanzer από το http://www.acme.com/ . Είναι τόσο καλογραμμένο που το να γράψεις και να συντηρήσεις patch είναι πολύ εύκολο. Περισσότερα σε επόμενο post.

Ααααργκ!!!! #6

Μια και φιλοξενούσαμε κάτι φίλους, τους κάναμε ένα μικρό tour στις παραλίες της Αργολίδας. Όποιος έχει πάει στην παραλία της Πλάκας στο Δρέπανο θα έχει δει πως υπάρχουν δύο δρόμοι για την παραλία, ο στενός και ο στενότερος, με αποτέλεσμα να γίνονται διάφορα μποτιλιαρίσματα μέσα στα πορτοκάλια. Στην παρατήρηση του φίλου μου (μετά από ένα τέτοιο μποτιλιάρισμα, εξού και το Ααααργκ!!!!):

– Γιατί δεν κάνουν το ποιο απλό; Να μονοδρομήσουν τους δρόμους -ένας έισοδος, ένας έξοδος- και να τελειώνουν με το πρόβλημα;

του απάντησα:

– Γιατί οι πρώτοι που δε θα το τηρήσουν είναι οι ίδιοι οι ντόπιοι.

Διαφωνείτε;

Ααααργκ!!!! #5

Μάθετε να κλειδώνετε το κινητό σας!  Ειδικά όταν το βάζετε στην τσέπη σας.  Είναι πάντα εξαιρετικά συναρπαστικό να μαθαίνω νέα σας στις 06:37 το πρωί.  Βρίσκω επίσης υψηλού ενδιαφέροντος τον βηματισμό σας, γιατί εκείνη τη στιγμή διάλογο με τις πατούσες σας κάνω.

System Administrator Appreciation Day

System Administrator Appreciation DayA special day, once a year, to acknowledge the worthiness and appreciation of the person occupying the role, especially as it is often this person who really keeps the wheels of your company turning.

Γι’αυτό κι εσείς σήμερα βρείτε τον BOFH σας και πείτε του ένα “ευχαριστώ και καλό ΣΚ” για τη δουλειά που “πατάει” ώστε εσείς ανέμελα να μπορείτε να κατεβάζετε τα τραγουδάκια σας από τη δουλειά, να γράφετε στο blog σας, και γενικά να κάνετε όλα αυτά τα παραγωγικά πράγματα στο Internet.

Αν πάλι είστε System Administrator, σκεφτείτε να γίνετε μέλος του USENIX και του SAGE (αν δεν είστε ήδη δηλαδή).

Eric Clapton

Πέτυχα αργά το βράδυ της Παρασκευής ένα ντοκυμαντέρ στην ΕΤ-1 για τον Eric Clapton. Αυτόματα θυμήθηκα αυτό που κυκλοφορεί, δηλαδή πως:

“Πριν ο Clapton γίνει γνωστός για ένα καλοκαίρι έπαιζε μουσική σε μαγαζιά της Πλάκας” (και όχι της πλάκας…)

Είναι αλήθεια αυτό; Αμυδρά θυμάμαι ένα τεύχος του Jazz & Τζαζ να το αναφέρει (αλλά το αρχείο μου είναι στο πατρικό σπίτι και ποιος τρέχει τώρα…). Υπάρχει κάποιος άλλος εκτός από τον Μαστοράκη που να το θυμάται; Να το ξέρει; Να τον έχει δει; Είναι αλήθεια ή αστικός μύθος;

Burn

Sorry David, αλλά χτες βράδυ σε πατήσανε στ’αυτιά. Ξεκίνησες καλά όμως (Burn).

Πρόεδρε, την επόμενη φορά (Μάιος 2007) ούτε Βανέσσα Αδαμοπούλου, ούτε άλλα ήπια πράγματα για τη φιέστα. Τους Scorpions και να πουν το Rock You Like a Hurricane και το I can’t get enough.

* Soundtrack: Speedy’s Coming *