(ή πως μερικές φορές μια καλή ιδέα μπορεί να είναι λάθος)
Μια και το ΤΕΕ λειτουργεί σαν καταχωρητής ονοματοδοσίας για το [.GR] υποβάλλαμε αίτηση για λογαριασμό πελάτη για το όνομα voip.gr. Η οποία απορρίφθηκε με το παρακάτω αιτιολογικό:
"Λέξη κλειδί στο διαδίκτυο – αρ. 8.1.γ του Κανονισμού."
Γράφει λοιπόν ο Κανονισμός [pdf document]:
"Άρθρο 8
Λόγοι Απόρριψης Αίτησης Εκχώρησης
1. Η ΕΕΤΤ απορρίπτει Αίτηση Εκχώρησης Ονόματος Χώρου με κατάλληξη .gr, στις εξής, περιοριστικά οριζόμενες περιπτώσεις, που αποτελούν απόλυτους λόγους απόρριψης:
:
γ. Αν το Όνομα Χώρου με κατάληξη .gr συντίθεται από αλφαριθμητικά στοιχεία τα οποία συνθέτουν σημείο το οποίο αποτελεί λέξη κλειδί στο Διαδίκτυο. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι λέξεις www, email."
Είμαι σίγουρος πως το πνεύμα του Κανονισμού προσπαθεί να προστατεύσει το χρήστη από κάποιες μορφές απάτης. Για παράδειγμα αν δεν υπήρχε η δυνατότητα αυτού του veto, θα μπορούσε κάποιος να έχει το site http://www.gr/ και από εκεί να δίνει πληροφορίες π.χ. για διακοπές στην Τουρκία. Αυτό όμως δε σημαίνει πως πρέπει να απορρίπτεται εξ'αρχής η εκχώρηση ονόματος επειδή είναι βασισμένο στο καινούριο internet keyword (γιατί έτσι μπορεί να δει κάποιος το γράμμα του Κανονισμού). Κανονικά θα έπρεπε η ΕΕΤΤ να εξετάζει λεπτομερέστερα το λόγο χρήσης του domain, να το εκχωρεί και να ελέγχει περιοδικά αν είναι σύμφωνος με τους -ειδικούς πλέον- όρους εκχώρησης.
Διαφορετικά -αν μιλάμε μόνο για το γράμμα του κανονισμού- δε μπορώ να καταλάβω γιατί το domain name dsl.gr καταχωρήθηκε κανονικά στις 2003/12/29 κάτι που με τον τότε ισχύοντα Κανονισμό (ΦΕΚ 1617 Β/31-12-2002) απαγορεύεται για τους ίδιους λόγους (Άρθρο 5.1.γ στον τότε Κανονισμό):
"…Ιδίως, δεν επιτρέπεται η εκχώρηση ονομάτων χώρου με κατάλληξη .gr που αποτελούν λέξεις κλειδιά στο Διαδίκτυο. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι λέξεις www, email καθώς και κωδικοί Χωρών όπως αυτοί περιέχονται στη λίστα ISO-3166-1 του οργανισμού ISO. …"
Ακόμα και τα domains telnet.gr (δημιουργήθηκε στις 2004/8/20), smtp.gr (2005/12/9) και pop3.gr (2005/12/30) έχουν γίνει αποδεκτά -και μπράβο τους (και σωστά σύμφωνα με το πνεύμα των κανονισμών). Πείτε όμως, δεν είναι αυτά λέξεις κλειδιά; Δεν είναι το ίδιο "διάσημες" με το λεκτικό voip;