Lord of the Rings: an allegory of the PhD?

Έφτασε στο mailbox μου από το φίλο Vlaho. Η περιπέτεια ενός μεταπτυχιακού του Frodo καθώς προσπαθεί να κάνει το PHD του κουβαλήσει το δαχτυλίδι στο Mount Doom. Όλο το κείμενο μαζί με μια επεξήγηση από τον συγγραφέα μπορεί να τα διαβάσει κανείς εδώ.

Εγώ σαν PhD-dropout μάλλον δεν επιβίωσα της σπαθιάς του Βασιλιά της Angmar.

Κουτοπονηριές Ελλήνων Spammers

Ανοίγω το mailbox σήμερα και πετυχαίνω ένα mail με θέμα:

Subject: Egenia Pathos.gr (den ine spam diavaste to)

Η εμπειρία με έχει διδάξει πως εξ’ορισμού ένα τέτοιο Subject: είναι spam για οποιδήποτε ορισμό του Spam.

Στο περιεχόμενο του μηνύματος διαβάζει κανείς σε παραλλαγή το standard disclaimer των Ελλήνων spammers:

“Το mail αυτό δεν είναι spam, γιατί εσείς ή κάποιος φίλος σας δήλωσε να πηγαίνει ενημέρωση στο παρών mail για να διαγραφείτε από μελλοντικές ενημερώσεις με newsletter μπείτε στο http://www.pathos.gr και στείλτε μας μήνυμα από την επικοινωνία με τίτλο remove.”

Να μάθετε τη νομοθεσία. Η επικοινωνία σας είναι εμπορικού περιεχομένου και αθέλητη. Είναι spam. Δεν ζήτησα ποτέ να δέχομαι ενημέρωση για τις υπηρεσίες σας και δεν παρέχετε καμία απόδειξη περί του αντιθέτου.

Στην απίθανη περίπτωση που κάποιος φίλος μου ζήτησε να μου έρχονται ενημερώσεις για την υπηρεσία σας, πάλι το μήνυμά σας είναι spam γιατί πολύ απλά εγώ δεν ζήτησα να δέχομαι τέτοια ενημέρωση. Φυσικά δεν μου παρέχετε καμία ενημέρωση για το ποιος φίλος μου είναι αυτός που δήλωσε την διεύθυνση επικοινωνίας μου σε εσάς.

Και λίγα λόγια για τη νομοθεσία: Η Οδηγία 2002/58/ΕΚ ορίζει:

“Άρθρο 13

Αυτόκλητες κλήσεις

1. Η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση (συσκευές αυτόματων κλήσεων), τηλεομοιοτυπικών συσκευών (φαξ) ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης επιτρέπεται μόνον στην περίπτωση συνδρομητών οι οποίοι έχουν δώσει εκ των προτέρων τη συγκατάθεσή τους.”

Το ΠΔ 131/2003 (που αποτελεί ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2000/31/ΕΚ) ορίζει:

“Εμπορική επικοινωνία με παραλήπτη που δεν την έχει ζητήσει, αν γίνεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και εφόσον δεν απαγορεύεται, πρέπει να αναγνωρίζεται σαφώς και επακριβώς ευθύς ως περιέλθει σ’αυτόν.”

Η ίδια η μορφή του Subject: σας προσπαθεί να πείσει για το αντίθετο ενώ είναι φανερό από τηνπρώτη κιόλας παράγραφο πως πρόκειται για εμπορική επικοινωνία:

“Σας καλούμε στα εγκαίνια της σελίδας μας http://www.pathos.gr , εντελώς δωρεάν . Δεν υπάρχει κανένα κόλπο γιατί θέλουμε να κάνουμε γνωστή την παρουσία μας. Απλά πατήστε Join και στην θέση κουπόνι γράψτε “εγκαίνια” και σας χαρίζουμε 3 μήνες χρυσής συνδρομής αξίας 90€ εντελώς δωρεάν. Μετά τους 3 μήνες δεν θα πληρώσετε τίποτα, όμως δεν θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση στην περιοχή των πιστοποιημένων μελών (εκτός εαν πιστοποιηθείτε μέσα στους 3 μήνες, οπότε συνεχίζετε να είστε και εκεί δωρεάν)”

Κατά συνέπεια, όχι μόνο προσπαθείτε να με εξαπατήσετε ισχυριζόμενοι πως η επικοινωνία σας μαζί μου δεν είναι spam, αλλά επίσης ισχυρίζεστε ψευδώς πως εγώ ζήτησα να ενημερώνομαι από εσάς (ή κάποιος φίλος μου για λογαριασμό μου- ποιος αλήθεια;) και δείχνετε άγνοια τόσο του τι επιτάσσει το ΠΔ 131/2003, όσο και οι Οδηγίες 31/2000/ΕΚ και 58/2002/ΕΚ στην προσπάθειά σας να προωθήσετε τις υπηρεσίες σας.

Μία συμβουλή έχω για εσάς: Να απευθυνθείτε σε κάποιον που ξέρει να οργανώνει σωστά direct marketing διαμέσου του Internet.

#include <std/disclaimer.h>

Δημόσιοι

Φαίνεται πως παντού στον κόσμο υπάρχει η ίδια άποψη… Ο τίτλος του φιλμ είναι “state employees”.

(Thanks Κ. για το link)

OpenDNS for your network

OpenDNS is an effort that aims to help users avoid phising attempts. It is a free to use service and extremely helpful for the home user. It is very easy to use. If you know how to configure your settings, you simply use the following two DNS servers (instead of the normal ones that your ISP tells you to use):

208.67.222.222
208.67.220.220

Alternatively you can go to their Get Started page and continue from there. But what if you want to offer OpenDNS as a service for your users? Their FAQ has a simple answer: You can use the forwarders option in the named.conf* of your DNS servers:

options {
:
  forward first;
  forwarders {
    208.67.222.222;
    208.67.222.220;
  };
:
};

This is fine if you want to switch everybody to use OpenDNS. However if you want to offer the service as an alternative for your users, you need to have a separate instanse of named running (maybe on a different machine), because simply using the above forwarding technique will result in having your cache server ask OpenDNS‘ servers even for your own domains. To avoid this traffic, you must include in its named.conf a forwarding+ clause for each of your local domains.

OpenDNS is not a panacea, nor a DNS replacement. IMHO, it is an excellent tool to use when web browsing. Should you decide to implement it, it is best that you offer it to your users via a (separate) caching server. But at the same time it is vital that you remember that there are valid reasons not to use it. However, as Paul Vixie writes:

“that having been said, if typosquatting is going to be done, opendns is the best way to do it among the ways i’ve seen. kudos to davidu and his team for the quality of their implementation and the openness of their launch.”

Further reading: Wikipedia article on OpenDNS.

[*] – I have a strong preference for BIND. However if you study the OpenDNS FAQ you will see that it works well with other DNS software too.
[+] – Some may opt to keep secondaries instead of forwarding.

Ομάδα Τζι

Για τον Θανάση και τον coby:

Δεν είμαι σίγουρος εάν η Ομάδα Τζι που βλέπαμε εμείς ήταν το Battle of the Planets ή το G-Force. Τα ονόματα που θυμάμαι είναι πάντως αυτά του Battle of the Planets.

Σημ: Ο Θανάσης σωστά είχε εντοπίσει το αρχικό γιαπωνέζικο anime.

G-Force

[image source]

Update: Και σε DVD!

ConceptBase 7.0 released!

ConceptBase 7.0 is capable to manage large models with literally hundreds of thousands of concepts. Earlier versions already greatly supported the meta modeling of conceptual modeling languages. With the new release, you can also start to define semantics of dynamic modeling languages and use the configurable graph editor to visualize models and their use.

[via]

Παρουσίαση μαθητικού υπολογιστή (OLPC)

Σήμερα (Τρίτη 23/1) στις 16:00, θα γίνει παρουσίαση και επίδειξη του μαθητικού υπολογιστή στο ΕΜΠ.Η παρουσίαση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω internet στην διεύθυνση:

rtsp://vod.media.noc.ntua.gr:5554/encoder/olpc.rm

Για την παρακολούθηση του χρειάζεται η εγκατάσταση του Real Player, ο οποίος διατίθεται δωρεάν στο

http://www.real.com/freeplayer/?rppr=downloadcom1

Update (2007/01/24): Σήμερα ο zvr έκανε παρουσίαση του OLPC στην Πρώτη Γραμμή στη ΝΕΤ.

[via]

ring

Όχι δε σηκώνω κανένα τηλέφωνο. Η δουλειά μου είναι σημαντικότερη από τη δικιά σας.

(ref)